Wykres prezentujący naszych kluczowych interesariuszy został przygotowany w ramach odbywającego się w raportowanym okresie warsztatu strategicznego z kluczową kadrą menedżerską oraz Zarządem Spółki dominującej. [G4-25]
Opis zarządzania relacjami z poszczególnymi grupami interesariuszy
Do każdej z grup interesariuszy podchodzimy indywidualnie, budując dostosowaną do jej potrzeb komunikację. Ważną rolę przypisujemy otrzymywanym informacjom zwrotnym, traktujemy je jako wskazówki pozwalające na bieżącą weryfikację podejmowanych działań na rzecz budowania trwałych i transparentnych relacji z interesariuszami. Ich budowanie stanowi wartość dla Grupy.
Grupa Interesariuszy | Sposoby zarządzania relacjami z daną grupą Interesariuszy | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ŚCIŚLE WSPÓŁPRACUJ | spotkania | badania satysfakcji | szkolenia | media społecznościowe | konferencje i wydarzenia branżowe | strona www | komunikacja wewnętrzna | kontakt tel./e-mail |
OBECNI PRACOWNICY | X | X | X | X | X | X | X | |
AKCJONARIUSZE STRATEGICZNI | X | X | X | X | ||||
DOSTAWCY SUROWCÓW | X | X | X | |||||
ODBIORCY B2B | X | X | X | X | ||||
KONKURENCJA | X | X | X | |||||
BANKI FINANSUJĄCE | X | X | X | |||||
AKCJONARIUSZE INSTYTUCJONALNI | X | X | X | |||||
DOSTAWCY USŁUG | X | X | X |
MONITORUJ | spotkania | badania satysfakcji | szkolenia | media społecznościowe | konferencje i wydarzenia branżowe | strona www | komunikacja wewnętrzna | kontakt tel./ e-mail |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
AKCJONARIUSZE INDYWIDUALNI | X | X | X |
INFORMUJ | spotkania | badania satysfakcji | szkolenia | media społecznościowe | konferencje i wydarzenia branżowe | strona www | komunikacja wewnętrzna | kontakt tel./ e-mail |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
KLIENCI | X | X | X | |||||
SPOŁECZNOŚĆ LOKALNA | X | X | X | |||||
MEDIA | X | X | X | X | X |
obecni pracownicy – magazyn wewnętrzny, newsletter pracowniczy, intranet, ekrany informacyjne, plakaty, kontakt za pośrednictwem wybranych przedstawicieli pracowników
akcjonariusze „strategiczni” – Walne Zebrania Akcjonariuszy, raporty (okresowe, bieżące, roczne)
konkurencja – spotkania branżowe, monitoring działalności w mediach, monitoring sprzedaży rynku farb
dostawcy surowców – spotkania, kontakt telefoniczny, wydarzenia branżowe
odbiorcy B2B – spotkania i kontakt telefoniczny, szkolenia
banki finansujące – kontakt telefoniczny i spotkania
akcjonariusze instytucjonalni – cykliczne spotkania wynikowe
dostawcy usług – przetargi i spotkania
potencjalni pracownicy – publikowanie ofert pracy, działania w zakresie Employer Branding, targi
społeczność lokalna – akcje społeczne skierowane do lokalnej społeczności, działalność Fundacji Śnieżki Twoja Szansa, media lokalne
klienci – badania satysfakcji klientów, media społecznościowe, komunikacja w punktach sprzedaży, konkursy oraz akcje promocyjne, reklamy w różnych kanałach komunikacji
media – briefingi, kontakt bieżący– przez biuro prasowe oraz bezpośredni
urzędy – relacje bezpośrednie oraz komunikacja telefoniczna, mailowa tradycyjna
akcjonariusze indywidualni – kontakt telefoniczny, spotkania