W opublikowanej na początku 2018 roku 14. edycji „Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek” marka Śnieżka zajęła 103. lokatę, co oznacza awans w porównaniu z wcześniejszą edycją, kiedy to Śnieżka uplasowała się na 110. miejscu, a także w porównaniu z rokiem 2016 i zajętym wówczas 113. miejscem.
Śnieżka znalazła się także w gronie 100 najsilniejszych brandów oraz w poszczególnych minirankingach marek, które osiągnęły najlepsze oceny w odniesieniu do różnych wskaźników składających się na ich siłę. Marka zanotowała w klasyfikacji brandów o najwyższej stopie referencji (wskaźnik określający odsetek gotowości użytkowników danej marki do polecania jej innym) – z pozycji 58. wspięła się na 35. lokatę. Pozytywną zmianę widać również w przypadku zestawienia dotyczącego postrzeganej wartości marki – był to awans o 15 pozycji. Bardzo dobry wynik marka zanotowała też w minirankingach prezentujących znajomość brandu wśród konsumentów – na liście „Świadomość marki” Śnieżka z 20. miejsca awansowała na 15., zaś w zestawieniu „Priorytet świadomości” (z priorytetem marki w świadomości mamy do czynienia wówczas, gdy jest ona wymieniana na pierwszym miejscu przez respondenta w teście na pamięć marki) osiągnęła wysoką, 12. pozycję, co również oznacza poprawę w odniesieniu do zeszłorocznego, 14. miejsca. Śnieżka znalazła się także w zestawieniu najczęściej wybieranych marek oraz wśród marek cieszących się największą lojalnością klientów.
Diamenty miesięcznika Forbes są przyznawane firmom w Polsce, które w przeciągu 3 lat najszybciej zwiększyły swoją wartość.
Spółka dominująca otrzymała tytuł jednej z najdynamiczniej rozwijających się firm na Podkarpaciu, zajmując 4 pozycję w kategorii firm dużych spośród 69 innych przedsiębiorstw z regionu. Z kolei na liście ogólnopolskiej odnotowała 55 pozycję. Lista jest opracowywana na podstawie szwajcarskiej metody wyceny wartości firm, uwzględnia ona zarówno wyniki finansowe, jak i wartość majątku poszczególnych przedsiębiorstw.
Spółka dominująca znalazła się na opublikowanej w 2017 roku liście „200 największych polskich firm” tygodnika „Wprost”.
W trzeciej edycji rankingu uwzględnione zostały spółki z rodzimym kapitałem kontrolowane przez polskich przedsiębiorców prywatnych, Skarb Państwa bądź będące własnością komunalną. O pozycji w zestawieniu decydowała wartość przychodów ze sprzedaży za 2016 rok. Śnieżka znalazła się na 184 miejscu na liście, odnotowując awans o dwa miejsca w porównaniu z wcześniejszym zestawieniem.
„Orły Wprost 2017” były drugą edycją plebiscytu, w którym wyróżniane są firmy, samorządy czy wybitne osobowości, wnoszące szczególny wkład w rozwój rodzimej gospodarki.
Nagrody są wręczane podczas gali organizowanych w stolicach poszczególnych regionów. 28 czerwca 2017 r. tytułem „Orła Wprost 2017” województwa podkarpackiego w kategorii „Największy zysk netto” nagrodzono Fabrykę Farb i Lakierów Śnieżka SA. Notowanie ma charakter ogólnopolski, a patronat nad konkursem sprawuje Ministerstwo Rozwoju.
W 2017 roku Gazeta Codzienna Nowiny po raz 11 zaprezentowała zestawienie najprężniej funkcjonujących przedsiębiorstw z regionu podkarpackiego, które mają największy wpływ na jego ekonomiczny rozwój.
W notowaniu ogólnym Śnieżka zajęła 11 lokatę oraz 4 pozycję wśród podkarpackich spółek giełdowych notujących najwyższą stopę zwrotu z akcji. Za opracowanie metodologii Rankingu Złota Setka Firm Podkarpacia odpowiadał Małopolski Instytut Gospodarczy. Zestawienie, które objęło również start-upy, jest cennym źródłem informacji o kondycji i działalności podmiotów gospodarczych z naszego regionu.
„Lista 100 Największych Polskich Firm Prywatnych” jest rankingiem przygotowywanym przez magazyn Forbes.
Ranking jest definiowany jako przewodnik po rodzimych przedsiębiorstwach, które swoją pozycję zawdzięczają wieloletniej, ciężkiej pracy i wytrwałości w działaniu. W 2017 roku Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka SA uplasowała się na 67 pozycji zestawienia, co oznacza awans w porównaniu do poprzedniej edycji o 24 miejsca.
Polskie Centrum Badań i Certyfikacji SA uhonorowało przedsiębiorstwa, które od lat wyróżniają się działaniami w zakresie jakości oferowanych wyrobów.
Wśród dwunastu nagrodzonych znalazła się Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka SA, którą doceniono za produkowanie i promowanie produktów przyjaznych dla środowiska, spełniających rygorystyczne wymagania europejskiego oznakowania ekologicznego UE – Ecolabel. Certyfikat Ecolabel został przyznany naszym produktom: Magnat Ceramic, Magnat Sypialnia Pokój Dziecka oraz Śnieżka Satynowa. Oznacza to, że wyroby te charakteryzują się bardzo dobrą wydajnością i kryciem, ograniczonym użyciem substancji niebezpiecznych oraz niską zawartością Lotnych Związków Organicznych. Surowce zastosowane do ich produkcji pochodzą od producentów, którzy przestrzegają przepisów o poziomach emisji i odpadach.
W 15 edycji rankingu znalazła się Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka SA, która została sklasyfikowana na 16 pozycji wśród „Pereł Dużych”, czyli przedsiębiorstw o rocznych przychodach powyżej 100 milionów złotych.
Ranking „Perły Polskiej Gospodarki” opracowywany przez anglojęzyczny miesięcznik ekonomiczny „Polish Market” prezentuje najlepsze podmioty gospodarcze na polskim rynku. Zestawienie uwzględnia zarówno wielkość przychodów rocznych danej firmy, jak i jej efektywność, dynamikę czy płynność finansową.
W listopadzie 2017 roku po raz szesnasty odbyła się uroczysta gala konkursu „Podkarpacka Nagroda Gospodarcza”.
Spośród 150 podkarpackich przedsiębiorstw jury wyłoniło najlepsze podmioty gospodarcze, oceniając ich produkty, jakość świadczonych usług czy innowacyjność. Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka zdobyła dwie statuetki, kolejno w kategoriach „Innowacyjna Firma” oraz „Produkt” (za ceramiczną farbę do wnętrz MAGNAT SYPIALNIA POKÓJ DZIECKA).
Marka Śnieżka została uznana za najlepszą markę w ukraińskim rankingu „Liderzy Sukcesu 2017” w kategorii „Farba”, konkurując z 40 innymi producentami farb i lakierów.
Konkurs „Liderzy Sukcesu” jest rankingiem przeprowadzonym na podstawie wyników niezależnych badań ratingowych, którego głównym celem jest badanie opinii publicznej w kwestii popularności marek. Na podstawie kompleksowej oceny marka Śnieżka została uznana niekwestionowanym zwycięzcą w swojej kategorii, uzyskując najwyższe wyniki we wszystkich grupach respondentów.