Działania marketingowe postrzegamy jako efektywną komunikację z klientem. Badamy rynek i śledzimy trendy, aby projektować wyróżniające się komunikaty, które będą odpowiedzią na potrzeby naszych odbiorców. Monitorujemy dynamikę w strukturze najpopularniejszych kanałów komunikacji, dostosowując procesy wewnętrzne do zmieniających się trendów rynkowych, obejmujących między innymi rosnącą rolę kanału digital. W odniesieniu do powyższego w raportowanym okresie w Spółce dominującej zadania realizowane dotąd przez Dział Marketingu zostały wydzielone w ramach dwóch ściśle współpracujących ze sobą działów: Strategii oraz Komunikacji Marketingowej. Dzięki efektywnej współpracy obydwu jednostek wydajnie wspieramy sprzedaż we wszystkich kanałach, w których obecny jest nasz Klient. W raportowanym okresie spółki Grupy Kapitałowej przeprowadziły szereg działań komunikacyjnych wspierających cele sprzedażowe. W głównej mierze były to aktywności marketingowe, które głównie skoncentrowane były na rynku polskim. Wprowadzenie na rynek nowego produktu – farby ceramicznej redukującej poziom formaldehydu Magnat Sypialnia Pokój Dziecka – zostało wsparte kampanią reklamową pod hasłem „Farba, która dba o Ciebie”.
Działania rozpoczęto w kwietniu, a komunikację prowadzono w telewizji, Internecie, prasie, a także w miejscach sprzedaży. W raportowanym okresie zrealizowano także działania reklamowe wspierające sprzedaż farby w gotowych kolorach – Śnieżka Satynowa. Spot reklamowy podkreślający główny benefit produktu – odporność na 100 rodzajów plam – emitowany był w czasie największej oglądalności, w najpopularniejszych stacjach telewizyjnych.
Uzupełnieniem komunikacji w telewizji były różnorodne działania prowadzone w Internecie. Spółka realizowała również kampanię reklamową dla marki Vidaron, w której głównym medium było radio. Działania dla tej marki rozpoczęły się pod koniec czerwca. W mniejszym zakresie wspierano inne produkty z portfolio Spółki, w tym ofertę systemu dociepleń marki Foveo Tech, w której działania głównie kierowano do wykonawców. W raportowanym okresie Spółka Dominująca realizowała także różnego rodzaju aktywności marketingowe na wybranych rynkach zagranicznych. Także spółki zależne: Śnieżka Ukraina oraz Śnieżka BelPol realizowały zaplanowane przez siebie działania marketingowe. Na terenie Ukrainy miała miejsce kampania billboardowa dla farb Śnieżka, którą uzupełniały działania w Internecie. Dla marki Acryl Putz zorganizowano i przeprowadzono konkurs „Wygrywaj na starcie”, promowany w radio i Internecie. W przypadku marki Vidaron działania komunikacyjne skupiały się głównie na aktywnościach w Internecie. Spółka Śnieżka Ukraina kontynuowała realizację projektu merchandisingowo-sprzedażowego tworzenia sieci Salonów i Sklepów Firmowych na terenie Ukrainy, wdrażając te rozwiązania w 6-ciu tego typu punktach.
Na rynku białoruskim spółka Śnieżka BelPol prowadziła działania wspierające marki Śnieżka i Vidaron. Zorganizowano konkurs dla konsumentów, trwający od lipca do września, który wspierała kampania reklamowa prowadzona w radio i na billboardach.
Istotnym elementem komunikacji Spółek Grupy jest edukacja sprzedawców, wykonawców oraz uczniów szkół budowlanych. W raportowanym okresie zorganizowano szereg spotkań szkoleniowych z zakresu aplikacji i sprzedaży, dla różnych grup uczestników. Spółka wiodąca kontynuowała nowatorski program szkoleniowy, realizowany na terenie Polski za pomocą Mobilnego Centrum Szkoleniowego. Spotkania z wykonawcami miały miejsce w całej Polsce i odbywały się w specjalnie przygotowanym pojeździe, który pozwala na swobodną edukację do 25 uczestników w jednej sesji szkoleniowej.
Spółka Śnieżka Ukraina kontynuowała rozpoczętą w latach poprzednich współpracę z Ministerstwem Oświaty i Nauki Ukrainy, realizując projekt edukacyjny skierowany do szkół o profilu budowlanym. W raportowanym okresie otwarto kolejne 5 centrów edukacyjnych Śnieżka, a tego typu działania spółka zamierza kontynuować w przyszłości.
Szersze informacje na temat komunikacji marketingowej zostały zamieszczone w Sprawozdaniu Spółki i Grupy na temat informacji niefinansowych.